Skip to content

PLA workshop, Szlovákia, Gúta

Szlovákiában a Corvin Mátyás Alapiskolában, az iskola szervezésében került sor a következő PLA workshopra.

A PLA workshop célja, hogy a meghívottak – azaz a diákok tanulási folyamatának aktív segítői – igényeit megismerjük, véleményükkel segítsenek, részt vegyenek a tartalomfejlesztési koncepció és pedagógiai módszertan kialakításában, a gyerekek és a szülők (iskolával való együttműködés) számára létrehozott tananyagtartalmak megbeszélésében.

Nagycsoportos irányított beszélgetés során (fókuszcsoportos interjú) szerettünk volna megismerni a jelenlévők véleményét valamennyi projekttevékenység által érintett területtel kapcsolatban, mint a készülendő matematika és szövegértési tananyag (DIMAP), a szülők számára készülő tartalmak (PROPA), valamint a LTP alkalmazás jellegzetességei. A jelenlévők a legeltérőbb szociokulturális hátterű tanulókat oktató intézményekből érkeztek, így a kapott kép is igen összetett és változatos tapasztalatokat tükröz. A szakmai elképzelések megvitatását követően a résztvevők tapasztalatait és véleményét szeretnénk visszacsatolni a fejlesztési folyamatokba.

Az fókuszcsoportos beszélgetés termékenynek bizonyult, a megismert vélemények alapján összefoglalható, hogy a résztvevők szerint az alkalmazás több szempontból is hasznos lenne mind a szülők, mind a pedagógusok számára. Segítene a szülőknek az ellenőrzés terén, a motivációban. A pedagógusoknak is megkönnyítené a munkát az online tanítás során. Minden diákról egyéni értékelést tudnak kialakítani, segít a differenciálásban, valamint segítséget nyújt a szülőknek, és ez segíti az iskolával való együttműködést, pozitívan hat a tanárok és szülők közötti kapcsolatokra.